top of page

Søk i bloggen

Seneste blogginnlegg

  • Facebook Clean Grey
  • Grey YouTube Icon

en enorm forskjell



For oss troende betyr det jo alt at vi vet at Kristus er i oss. Det er jo det som er selve beviset på at vi er Guds barn, og at vårt her og nå liv og evige skjebne er sikret, for å bruke det uttrykket.


Om Kristus kun var rundt oss, iblant oss så betød jo det at vi ikke ennå var Guds barn og at vi sånn sett var totalt uten håp.


For at Kristus er iblant oss hjelper ingenting, for han er jo alle steder. Men hvis han er i oss, vel det forandrer hele bildet. Da er vi en del av ham, han er en del av oss, og sammen er vi i Gud. Det er faktisk noe av det aller siste Jesus sier til disiplene i Joh. 17: 21-23.


"Må de alle være ett, slik du, Far, er i meg og jeg i deg. Slik skal også de være i oss, for at verden skal tro at du har sendt meg. Den herligheten du har gitt meg, har jeg gitt dem, for at de skal være ett, slik vi er ett: jeg i dem og du i meg, så de helt og fullt kan være ett."


Den evige sannheten som er at Kristus er i alle mennesker, og at alle mennesker derfor er en del av Kristus og et Guds barn i kraft av Guds utvelgelse av oss, var det Paulus fikk åpenbart på sin vei til Damaskus.


MEN......


Dette er (av en eller annen grunn) ikke gode nyheter for kristendommen, som derfor oversetter Paulus beskrivelse av hendelsen BEVISST FEIL!


Vi må helt tilbake til 1930 oversettelsen for å få riktig oversettelse. Gal. 1:16: "da han som utvalgte mig fra mors liv og kalte mig ved sin nåde, og efter sin vilje åpenbarte sin Sønn i mig, forat jeg skulde forkynne evangeliet om ham blandt hedningene,"


Men i alle nyere oversettelser står det: sin Sønn FOR meg...... Men det er feil og det vet de som oversetter, for på grunnteksten bruker ordet "en" som betyr:


- i (inne, innenfor); (figurativt) "i riket (sfæren) av," som i tilstanden (tilstanden) der noe opererer fra innsiden (innenfra).


Denne løgnen finner vi også i Kol. 1:25-27 der Paulus forteller Kolosserne om hans oppdrag: "Jeg er blitt en tjener for kirken i kraft av den forvalteroppgaven Gud har gitt meg hos dere: å fullføre tjenesten med Guds ord, det mysteriet som har vært skjult gjennom alle tider og for alle slekter, men som nå er blitt åpenbart for hans hellige. Gud ville kunngjøre for dem hvor rikt og herlig dette mysteriet er for folkeslagene: Kristus er blant dere, håpet om herligheten! "


Legg merke til at også her oversettes Kristus I DERE til Kristus BLANT DERE??


Akkurat dette verset inneholder samme løgn i alle oversettelser, fra 1930 og til 2024, og det er kun King James som er tro mot grunnteksten:


"To whom God would make known what is the riches of the glory of this mystery among the Gentiles; which is Christ in you, the hope of glory"


"Christ in you" er korrekt oversatt! Men har du fått med deg at Paulus her slipper en bombe? Den er intet mindre enn at Kristus ikke bare er i de troende, men også i "the Gentiles" - altså hedningene. Den gruppen er den store gruppen "ikke jøder (hedninger) som da er resten av verden.


Paulus åpenbaring er altså at Kristus er i alle mennesker, uavhenging av tro, legning, nivå av prestasjoner etc etc. Ganske enkelt ALLE. Før sa jeg at jeg kan bare spekulere i hvorfor slike grunnleggende vers oversettes feil, men nå spekulerer jeg ikke lenger.


Nå vet jeg hvorfor.


Årsaken er at kristendommen ikke er tjent med at folket får vite at Kristus er i alle mennesker, og har alltid vært det. For da mister de det jeg kaller salgs pitchen, som er at det er kun de som kjenner hemmeligheten som gir evig liv i himmel og ikke evig pine i helvete.


Derfor må de aldri avsløre at vi allerede er Guds barn, men påstå at vi kan BLI det om vi bare gjør som de sier.

Det siste jeg vi du skal se på er i Kolosserbrevet, der "løgnerne" har oversatt Paulus ord i vers 27 til at Kristus er blant dere. Men det ser ut til at de har glemt å endre det Paulus sier i vers 15-17: " "Han er den usynlige Guds bilde, all skapnings førstefødte. For i ham er alt blitt skapt, i himmelen og på jorden, det synlige og det usynlige, troner og herskere, makter og åndskrefter – alt er skapt ved ham og til ham. Han er før alt, og i ham blir alt holdt sammen."


"I HAM ER ALT BLITT SKAPT!"


Du og jeg er en del av ALT, og sannheten er at alle mennesker er i Kristus, Kristus er i alle mennesker, og sammen er vi alle i Gud.


Det er en enorm forskjell på å være i Kristus, eller at Kristus tilfeldigvis tar seg en tur i nabolaget. Denne enorme forskjellen kaller Paulus for: "det mysteriet som har vært skjult gjennom alle tider og for alle slekter"


Men nå vet du det, og si det til alle du kjenner. Men for Guds skyld, ikke siter hva Bibelen sier om dette for den forteller ikke sannheten, men lyver bevisst!

Comments


bottom of page